tazok - grzybobranie 8 wrz 2022, czwartek

sezony 2022 0905-0911 SL dolnośląskie #192 (164 fot.) kujawsko-pomorskie #31 (17 fot.) lubelskie #5 (3 fot.) łódzkie #47 (37 fot.) lubuskie #38 (26 fot.) małopolskie #91 (67 fot.) mazowieckie #57 (24 fot.) opolskie #75 (55 fot.) podkarpackie #14 (5 fot.) podlaskie #3 pomorskie #75 (57 fot.) świętokrzyskie #14 (13 fot.) śląskie #242 (189 fot.) warmińsko-mazurskie #26 (7 fot.) wielkopolskie #80 (41 fot.) zachodniopomorskie #31 (20 fot.) woj. nieokreślone #6 (5 fot.) aktualne występowanie grzybów napisz o grzybobraniu
© fotografia została załączona przez informatora o grzybobraniu; z pytaniem o jej wykorzystanie poza ramami systemu monitorowania występowania grzybów grzyby.pl należy kontaktować się bezpośrednio z autorem fotografii a nie ze mną (kontaktu do autora zdjęcia zwykle nie posiadam)
Co mi się nasuwa po dzisiejszym spacerze?Słowa"Jaskinia Alibaby"czy"FortKnox"chyba najlepiej oddadzą wrażenia z pięknej górskiej doliny. Bukowy, stary las z jodłą, modrzewiem i świerkiem. Borowiki szlachetne rosną jak natchnione w 90% młode i zdrowe-tych +/-120 szt, ok 40 ceglasi, po garści kurek, kolczaków i podgrzybków. Wymarzona pogoda, ciepło przed deszczem, który zwiastują ciekawskie salamandry, las cichy, pachnący. Wychodząc już z doliny spotkaliśmy troje poszukiwaczy leśnych skarbów. Mieli po kilka grzybków w trzech koszach, dawno nie widziałem tak zdziwionych min i wielkich oczu. Las chyba nas lubi😇
Las chyba nas lubi😇... bo zanim spotkaliśmy tę trójkę - skądinąd bardzo miłych ludzi myślałem, żeby w raporcie napisać, że nazbiera każdy bez względy na wiek, rasę i wyznanie. Życie nieco zweryfikowało tę tezę... potrzebny jest jeszcze łut szczęścia i leśno-grzybiarski "nos". Nos niekoniecznie musi być Rubika 😇 ale z nim spacer jest o wiele sympatyczniejszy. Poznawaliśmy Rubinową długo. Od przypadkowych spacerów po całodniowe "zwiedzanie" jej zakamarków o każdej porze roku i w każdą pogodę. Zawsze z szacunkiem dla lasu, jego unikalnej urody i jego mieszkańców. Poznaliśmy jego skryte zakątki i tajemnicze zwierzęce ścieżki. Byliśmy świadkami jego układania się do zimowego snu i wiosennych przebudzeń. Sprzątaliśmy go po nieodpowiedzialnych gościach i tyczyliśmy szlak po dolinie sobie tylko znanymi drogowskazami. Może w tym właśnie tkwi sekret tego, że bez obawy Rubinowa może obdarować nas swoimi skarbami. Być może. Ale wiem jedno - Las chyba nas lubi😇 i takiej przyjaźni również Wam życzę - Tazok

tazok - grzybobranie 8 wrz 2022, czwartek

ta strona być może używa ciasteczek (cookies), korzystając z niej akceptujesz ich użycie — więcej informacji