śląskie — doniesienia od 16 do 22 lipca 2018 22:26

— w pełnej wersji atlasu lokalizacja grzybobrania jest zwykle podana precyzyjniej niż powiat i jest linkowana do mapy Google
— opłata za pełną wersję to jedyne źródło utrzymania serwisu (nie zaśmiecam stron reklamą)
pow. cieszyński

po zalogowaniu jest tu miejscowość/lokalizacja tak jak podana w doniesieniu linkowana do mapy google

inne doniesienia w pobliżu tego

niedziela 22. lipca
boletus kriczardus. 2018.7.22 21:34 ★

mm — ok. 5 na godzine
las mieszany - 8 prawych, kilka kurek, garść opieńki ciemnej :O, jakiś tam podgrzybek, jakiś ceglak, jakiś maślak. ... szerzej o tym grzybobraniu ...

Siema, cześć i czołem ;) W końcu udało mi się znaleźć trochę czasu coby wyskoczyć na leśne wojaże! Nastawienie mega - w głowie myśli jakie to nie są warunki - popadało parę dni, wilgoć, parno, ciepło... No na bank musi być mocne mówiąc uderzenie :x na wejściu bang! dwa śliczne prawe, jak zwykle podjarka, która później z każdym młodnikiem topniała. Nie okazało się to jednak istotne ponieważ to co zobaczyłem to moje - wzmożone potoki, które przy tej parówie dostarczały pysznego napitku, żmija zygzakowata (którą przyuważyłem w odległości jakieś 0,5m ode mnie), walka ważek (praktycznie obok mojej głowy) ;o oraz podniebne wywijasy myszołowa zwyczajnego. Przy tym wszystkim uleciało ze mnie tyle toksyn, że sama radość (",) Na końcu okazało się, że gdzieś nieopodal grasował Tazok&Sznupok team, który pewnie podkradł wszystkie najlepsze okazy :P Hey przygodo!
  • +napisz o swoim grzybobraniu
    • Emil.E. · 22.21:46 · Jakiś podgrzybek, jakiś ceglak, jakiś maślak, a my roladka z kluskami w Piłce. Grazki też tam byli.👫👪
    • boletus kriczardus. · 22.21:53 · mocne ... delikatnie i kulturalnie mówiąc... (nie wiem czemu zjadło)
    • boletus kriczardus. · 22.21:54 · Mówisz Emilu, że ekipa zwarta i gotowa! Tylko czekać na wysyp :P
    • +dopisz (dla zalogowanych)

pow. wodzisławski

po zalogowaniu jest tu miejscowość/lokalizacja tak jak podana w doniesieniu linkowana do mapy google

inne doniesienia w pobliżu tego

niedziela 22. lipca
Włóczykij 2018.7.22 20:59

mm — ok. 0 na godzine
jedno wielkie 0 grzybów, pojedyncze trujace se pojawiaja, wlesie wilgotno moze kiedys wkoncu cos ruszy.

+dopisz komentarz (dla zalogowanych) +napisz o swoim grzybobraniu

pow. Jaworzno

po zalogowaniu jest tu miejscowość/lokalizacja tak jak podana w doniesieniu linkowana do mapy google

inne doniesienia w pobliżu tego

niedziela 22. lipca
młody Werter 2018.7.22 20:02 ★

mm — ok. 15 na godzine
Około 20 kanii po drodze jeżdżąc rowerkiem. Nie mogę się rozpisać, bo czeka mnie praca do późnej nocy. Ale najpierw wyżerka. W lesie milion komarów atakuje wściekle, a z innych grzybów widziałem tylko muchomory i gołąbki, pod liśćmi całkiem wilgotno. Darz grzyb😊

  • +napisz o swoim grzybobraniu
    • Wimar · 22.20:28 · Maćku, smacznego!
    • młody Werter · 22.20:39 · Dziękuję:-D
    • Vincent · 22.21:03 · Mi na wyżerkę pozostają oscypki, niestety. Kanie tam gdzie zawsze rosną, nie rosną :-(
    • Emil.E. · 22.21:36 · Dasz radę? Tyle kani na raz. Masz apetyt.😱 Lepiej cię ubierać niż karmić.🚼
    • +dopisz (dla zalogowanych)

pow. żywiecki

po zalogowaniu jest tu miejscowość/lokalizacja tak jak podana w doniesieniu linkowana do mapy google

inne doniesienia w pobliżu tego

niedziela 22. lipca
olo 2018.7.22 19:21

mm — ok. 1 na godzine
z e r o g r z y b ó w

+dopisz komentarz (dla zalogowanych) +napisz o swoim grzybobraniu

pow. będziński

po zalogowaniu jest tu miejscowość/lokalizacja tak jak podana w doniesieniu linkowana do mapy google

inne doniesienia w pobliżu tego

niedziela 22. lipca
zik5550 2018.7.22 18:52

mm — ok. 0 na godzine
totalne zero

+dopisz komentarz (dla zalogowanych) +napisz o swoim grzybobraniu

pow. zawierciański

po zalogowaniu jest tu miejscowość/lokalizacja tak jak podana w doniesieniu linkowana do mapy google

inne doniesienia w pobliżu tego

niedziela 22. lipca
Puncho 2018.7.22 18:49

mm — ok. 20 na godzine
ok25 maslakow niestety mimo tego ze mlode to z "kolegami" z 10 kani 1stary podgrzybek i ok 10kozakow czerw. ogolnie grzybow jeszcze za bardzo nie widac...

+dopisz komentarz (dla zalogowanych) +napisz o swoim grzybobraniu

pow. będziński

po zalogowaniu jest tu miejscowość/lokalizacja tak jak podana w doniesieniu linkowana do mapy google

inne doniesienia w pobliżu tego

niedziela 22. lipca
rainy3 2018.7.22 15:04 ★

mm — ok. 0 na godzine
Las iglasty. W lesie rześko. Grzybów jadalnych brak.

+dopisz komentarz (dla zalogowanych) +napisz o swoim grzybobraniu

pow. żywiecki

po zalogowaniu jest tu miejscowość/lokalizacja tak jak podana w doniesieniu linkowana do mapy google

inne doniesienia w pobliżu tego

niedziela 22. lipca
Podgrzybek79 2018.7.22 11:29 ★

mm — ok. 5 na godzine
stare podgrzybki

+dopisz komentarz (dla zalogowanych) +napisz o swoim grzybobraniu

pow. częstochowski

po zalogowaniu jest tu miejscowość/lokalizacja tak jak podana w doniesieniu linkowana do mapy google

inne doniesienia w pobliżu tego

niedziela 22. lipca
Tomyom 2018.7.22 7:39

mm — ok. 2 na godzine
Dwa podgrzybki robaczywe. Zaczynają się pojawiać. Psich dużo.

+dopisz komentarz (dla zalogowanych) +napisz o swoim grzybobraniu

pow. żywiecki

po zalogowaniu jest tu miejscowość/lokalizacja tak jak podana w doniesieniu linkowana do mapy google

inne doniesienia w pobliżu tego

sobota 21. lipca
Paweł-Tarnów 2018.7.22 22:08 ★

mm — ok. 5 na godzine
Po kilka kozaków babka, ceglaków, prawdziwków, po kilkadziesiąt kurek, kolczaków i rydzów... ... szerzej o tym grzybobraniu ...

Cel dzisiejszej (właściwie to wczorajszej) wycieczki umiejscowiony był blisko 850 metrów powyżej miejsca gdzie zaparkowałem samochód, na wysokości 1557 m npm, Pilsko. Oczywiście nie byłemsam tak daleko od domu, byłem w towarzystwie czcigodnego Pana Tazoka - Pierwszego Tego Imienia. "Kiedy wyszli na wyniosłość drogi, oczom ich ukazał się las". Ktoś powie "Idą na górę, to po ... (co) im las? "Przewróć stronę" ;-)) O, kur...ki, ceglaki, prawdziwki, kozaki, bo gdzie dwóch grzyboświrków, tam każda droga prowadzi przez las. Już przy samochodzie okazało się, że na dwóch "prawdziwych" grzybiarzy, mamy tylko jedną papierową torebkę na zakupy i to dzięki Sznupokowi, która wrzuciła ją Tazokowi do bagażnika. Na szczęścia było to sobota przed wolną niedzielą, więc większość wracała z zakupami ;-P.Jedno jest pewne, ale to już pewnie zauważyliście, zima się skończyła, bo nie ma zdjęcia bałwana ;-D. Jednak nie wiem jak długo to potrwa, bo przerośnięte opieńki w lipcu, mogą nie wróżyć nic dobrego... sierpniowego bałwanka??? :-)). Muchomor też musiał być jadalny, skoro jaszczurka broniła go tak zaciekle. Większość grzybów znalazł oczywiście "miejscowy", ale zbieraliśmy obaj dla mojego kolegi, więc nie zapisywałem kto ile znalazł. Maciek znalazł swojego pierwszego w życiu "alpejskiego" maślaka pstrego ;-), na wysokości 1530 m npm. Za to poniżej 800 m npm zaczęło się "eldorado" kurkowo-kolczakowo-rydzowe, większość młodych. Kolo parkingu udało się jeszcze zrobić zakupy przed wolną niedzielą, górskie serki "skrzypiące" na zębach :-) i na próbę żurawinę w miodzie... lepsza od sklepowych słodyczy. Chcę podziękować Marzenie za słoiczek rydzów i za "przejęcie obowiązków Maćka w domu, dzięki czemu mogliśmy się spotkać i "pospacerować", oczywiście Maćkowi za super wycieczkę i extra 9 godzin. Na koniec jednak muszę przeprosić kontrahentów Maćka, za to, że przez tyle godzin "trzymałem" Go poza zasięgiem sieci komórkowej. Jako dowód, że to moja wina, a On robil wszystko żeby złapać zasięg, załączam zdjęcie Maćka na drzewie, szukającego zasięgu... i tak co kilkanaście metrów ;-P.

+dopisz komentarz (dla zalogowanych) +napisz o swoim grzybobraniu

pow. raciborski

po zalogowaniu jest tu miejscowość/lokalizacja tak jak podana w doniesieniu linkowana do mapy google

inne doniesienia w pobliżu tego

sobota 21. lipca
Marco 2018.7.22 8:06

mm — ok. 0 na godzine
Niestety, po kilku dniach deszczu znowu 0. Las mieszany-starodrzew z przewagą drzew liściastych. ... szerzej o tym grzybobraniu ...

5.30 w lesie. Przywitały mnie 2 małe sarenki. Niestety w lesie pusto (mam na myśli grzybki). Ale warto poświęcić trochę czasu na poranny spacer po lesie-wokół cisza przerywana śpiewem ptaków i stukaniem dzięciołów. Doskonale można się "zresetować". Pozdrawiam całą brać grzybomaniaków.👍

+dopisz komentarz (dla zalogowanych) +napisz o swoim grzybobraniu

pow. bielski

po zalogowaniu jest tu miejscowość/lokalizacja tak jak podana w doniesieniu linkowana do mapy google

inne doniesienia w pobliżu tego

sobota 21. lipca
Geminus 2018.7.22 0:00

mm — ok. 95 na godzine
Ta sama miejscówka co zawsze i 2 dni temu na jednym miejscu 63 kozaki czerwone (panienki) około 30 zostawiłem bo za małe i około 25 kozaków brązowych las brzozowy ,osiki pozdrawiam

+dopisz komentarz (dla zalogowanych) +napisz o swoim grzybobraniu

pow. Katowice

po zalogowaniu jest tu miejscowość/lokalizacja tak jak podana w doniesieniu linkowana do mapy google

inne doniesienia w pobliżu tego

sobota 21. lipca
Alex 2018.7.21 20:54

mm — ok. 95 na godzine
Las liściasty. Ten co wczoraj. Tyle, że dziś do 18 pracowałam a w lesie byłam ok 18.30. Podłoże to generalnie suche liście, trochę trawy i sporadycznie mech. Po trawie widać, że dużo było grzybiarzy, butelek też przybyło.... Ale dla mnie też zostało grzybków. Pozdrawiam!

+dopisz komentarz (dla zalogowanych) +napisz o swoim grzybobraniu

pow. zawierciański

po zalogowaniu jest tu miejscowość/lokalizacja tak jak podana w doniesieniu linkowana do mapy google

inne doniesienia w pobliżu tego

sobota 21. lipca
kloss 2018.7.21 19:48 ★

mm — ok. 4 na godzine
Po kilka podgrzybków, koźlarzy czerwonych i babka oraz kurek +1 kania

  • +napisz o swoim grzybobraniu
    • boletus kriczardus. · 22.20:42 · wyginam śmiało ciało!
    • +dopisz (dla zalogowanych)

pow. tarnogórski

po zalogowaniu jest tu miejscowość/lokalizacja tak jak podana w doniesieniu linkowana do mapy google

inne doniesienia w pobliżu tego

sobota 21. lipca
rainy3 2018.7.21 12:42 ★

mm — ok. 0 na godzine
3 godzinna wycieczka w las iglasty. W lesie mokro. Grzybów brak.

+dopisz komentarz (dla zalogowanych) +napisz o swoim grzybobraniu

pow. Bielsko-Biała

po zalogowaniu jest tu miejscowość/lokalizacja tak jak podana w doniesieniu linkowana do mapy google

inne doniesienia w pobliżu tego

sobota 21. lipca
Marcin.Sz 2018.7.21 12:13

mm — ok. 17 na godzine
Las bukowy same prawdziwki , wszystkie zdrowe.

pow. myszkowski

po zalogowaniu jest tu miejscowość/lokalizacja tak jak podana w doniesieniu linkowana do mapy google

inne doniesienia w pobliżu tego

piątek 20. lipca
leśniczanka 2018.7.21 8:16

mm — ok. 0 na godzine
Las sosnowy grzybów brak. w liściastym odcinku tylko muchomory na polankach i śródpolnych zagajnikach pusto Mokro, ciepło ale trzeba poczekać. Darz Bór

+dopisz komentarz (dla zalogowanych) +napisz o swoim grzybobraniu

pow. Katowice

po zalogowaniu jest tu miejscowość/lokalizacja tak jak podana w doniesieniu linkowana do mapy google

inne doniesienia w pobliżu tego

piątek 20. lipca
Tatesi 2018.7.21 1:36

mm — ok. 0 na godzine
Pieczarki przy drodze. ... szerzej o tym grzybobraniu ...

W niedzielę jedziemy w Beskidy. Po wpisach widzę że jest szansa.

+dopisz komentarz (dla zalogowanych) +napisz o swoim grzybobraniu

pow. Katowice

po zalogowaniu jest tu miejscowość/lokalizacja tak jak podana w doniesieniu linkowana do mapy google

inne doniesienia w pobliżu tego

piątek 20. lipca
Tomas 2018.7.20 23:26

mm — ok. 1 na godzine
1h chodzenia i jedynie 1 borowik ceglastopory. Czyżby "Alex" mnie ubiegł? ;)

+dopisz komentarz (dla zalogowanych) +napisz o swoim grzybobraniu

pow. żywiecki

po zalogowaniu jest tu miejscowość/lokalizacja tak jak podana w doniesieniu linkowana do mapy google

inne doniesienia w pobliżu tego

piątek 20. lipca
Jolka 2018.7.20 22:57 ★

mm — ok. 40 na godzine
Dalej dzikie szalenstwo😁😁W lesie cudnie, mokro, parno, aż slychac jak rosną. Najwięcej ceglasi, młodziutkie rydzyki, prawdziwki, borowiki górskie, podgrzybki, cudnie!!!!! Gorzej teraz z robotą!

  • +napisz o swoim grzybobraniu
    • tazok · 20.23:00 · Cierp ciało..... jak się bogactwa chciało :)
    • solanka · 21.06:40 · Ciężka robota? Na cztery noże to tylko chyba za mało szklanek ;-)))))
    • Jolka · 21.09:56 · Po 2 noze na głowę było. Ale dałysmy radę!Szklanki na półce pod stołem 😁
    • +dopisz (dla zalogowanych)

pow. Jaworzno

po zalogowaniu jest tu miejscowość/lokalizacja tak jak podana w doniesieniu linkowana do mapy google

inne doniesienia w pobliżu tego

piątek 20. lipca
młody Werter 2018.7.20 21:22 ★

mm — ok. 20 na godzine
Dziś równie krótkie wyjście do lasu jak wczoraj. Trochę ponad godzinkę po pracy. Odwiedziłem miejsce z borowikami usiatkowanymi, w którym nie byłem ponad miesiąc i nie zawiodłem się. Kilka minut po wejściu do lasu znalazłem rodzinkę 8 usiatków, nieopodal nich rosły bardzo duże kurki. Grzybnie tych grzybów przeplatają się w tym miejscu😊. Potem następna rodzinka 6 usiatków i potem jeszcze dwa, razem 16, i wyglądają na całkowicie zdrowe. Do tego dwa kozaki i dwa maślaki zwyczajne, nie wiem ile kur ale są wielgachne. ... szerzej o tym grzybobraniu ...

Nie mogłem za bardzo robić zdjęć, bo osaczyli mnie miejscowi😊, ale kilka fotek na szybko udało się myknąć. Pokazują się pojedyncze maślaki w sosenkach, a usiatki zaskoczyły bardzo pozytywnie myślałem, że zrobiły sobie przerwę, miejscowi też mieli w reklamóweczkach, gdyby nie konkurencja może byłoby więcej, ale i tak było super😊. Darz grzyb!
  • +napisz o swoim grzybobraniu
    • tazok · 20.22:57 · Ty Macku polujesz , a sępy - lokalesy zlatują sie na "sępa" . Ot czasy nastały ...
    • młody Werter · 20.23:41 · Napierali na mnie a ja stałem i nie chciałem odejść haha:-D. Wielki usiatek bez jednego robaka, ale niestety zapach już nie taki i musiałem wyrzucić. Pozdrawiam!!
    • solanka · 21.06:46 · Najważniejsze, że sie nie dałeś ;-)) Ale Ty to masz spore zaległości, kolejna miejscówka w której "nie byłem ponad miesiąc " ;-))) Zobaczysz, wszystko Ci wyzbierają, nawet muchomory. Pozdrawiam cieplutko.
    • mi_1 · 21.07:26 · Maćku, dałeś mi nadzieję, że nie tylko w górach... Wprawdzie na mapie wokół mnie niebiesko, ale skoro lało, to koniecznie należy sprawdzić, co w lesie piszczy. Pozdrawiam!
    • młody Werter · 21.21:14 · Cześć Mirku:-) , nie wiem jak teraz, ale myślę że za tydzień coś powinno się ruszyć. Nawet w wyschniętych Gliwicach i okolicy. Pozdrawiam😊. Trzeba sprawdzić😊
    • +dopisz (dla zalogowanych)

pow. żywiecki

po zalogowaniu jest tu miejscowość/lokalizacja tak jak podana w doniesieniu linkowana do mapy google

inne doniesienia w pobliżu tego

piątek 20. lipca
Zecik23 2018.7.20 20:59 ★

mm — ok. 80 na godzine
Rośnie wszystko przewaga ceglastoporego, wybierałem już co ladniejsze osobniki, prawdziwki niezliczona ilość, podgrzybki brunatne, borowiki górskie, kilka usiatków, kozaki te tez wybieralem co ladniejsze. Ogolnie wrocilem wczoraj znad morza chyba w odpowiednim momencie. P.S przepraszam za zdjecie bagaznikowe... brakło wiader... Pozdrawiam.

  • +napisz o swoim grzybobraniu
    • młody Werter · 20.22:28 · cudny zbiór Zecik:-) Pozdrawiam!!
    • tazok · 20.22:55 · Bank rozbity . Roboty masz do północy , ale .... przy chmielowym miło zleci czas :))
    • +dopisz (dla zalogowanych)

pow. Jaworzno

po zalogowaniu jest tu miejscowość/lokalizacja tak jak podana w doniesieniu linkowana do mapy google

inne doniesienia w pobliżu tego

piątek 20. lipca
Maslak 2018.7.20 20:46

mm — ok. 0 na godzine
4 maslaki Mokro ciepło a grzybów mało.

+dopisz komentarz (dla zalogowanych) +napisz o swoim grzybobraniu

pow. Bielsko-Biała

po zalogowaniu jest tu miejscowość/lokalizacja tak jak podana w doniesieniu linkowana do mapy google

inne doniesienia w pobliżu tego

piątek 20. lipca
bruni 1 2018.7.20 20:20

mm — ok. 25 na godzine
znaleziono: 45 prawdziwków,25 podgrzybków i masę maślaków modrzewiowych zostały:30 prawdziwków reszta to treofeum do domu

  • +napisz o swoim grzybobraniu
    • Przemas · 20.21:11 · Jak czytam takie doniesienia to aż serce płacze że po pierwsze : to nie ja znalazłem , a po drugie : że mi na razie nie wolno. Pełen podziwu i szacunku chylę czoła.
    • tazok · 20.22:54 · Aplauz proszę :))
    • młody Werter · 20.23:46 · Pozdrawiam Bruni! Byłem kiedyś nad zaporą na grzybach, może kiedyś tam jeszcze zawitam, bardzo ładne miejsce:-)
    • solanka · 21.06:39 · Widzę, że wczoraj wielu z nas wygnało do lasu :-)) Ale pogoda zaczyna sprzyjać, pozdrawiam Pana Bruni :-) Przemas, a czemu Tobie nie wolno ??
    • +dopisz (dla zalogowanych)

pow. częstochowski

po zalogowaniu jest tu miejscowość/lokalizacja tak jak podana w doniesieniu linkowana do mapy google

inne doniesienia w pobliżu tego

piątek 20. lipca
marmor 2018.7.20 19:46

mm — ok. 20 na godzine
Głównie kurki ale 2 rodzynki też się trafiły...Wszystko na brzegach - w głębi lasu na razie pusto

+dopisz komentarz (dla zalogowanych) +napisz o swoim grzybobraniu

pow. Żory

po zalogowaniu jest tu miejscowość/lokalizacja tak jak podana w doniesieniu linkowana do mapy google

inne doniesienia w pobliżu tego

piątek 20. lipca
johnymm1 2018.7.20 18:28 ★

mm — ok. 0 na godzine
0 grzybów. Niby mokro, niby ciepło... i grzyby też na niby. Mam nadzieję jednak, że ruszy...

+dopisz komentarz (dla zalogowanych) +napisz o swoim grzybobraniu

pow. Katowice

po zalogowaniu jest tu miejscowość/lokalizacja tak jak podana w doniesieniu linkowana do mapy google

inne doniesienia w pobliżu tego

piątek 20. lipca
Alex 2018.7.20 17:27

mm — ok. 115 na godzine
Miejscówka na gniewusy. W lesie od ubiegłego sezonu przybyło śmieci, które usilnie zbierałam. Ale 🍄 też są! Młode, zdrowe, kilka średniaków. Pozdrawiam!

+dopisz komentarz (dla zalogowanych) +napisz o swoim grzybobraniu

pow. żywiecki

po zalogowaniu jest tu miejscowość/lokalizacja tak jak podana w doniesieniu linkowana do mapy google

inne doniesienia w pobliżu tego

piątek 20. lipca
solanka 2018.7.20 16:03 ★

mm — ok. 20 na godzine
Wynik nieprecyzyjny z powodu kolczaków i kurek :-) ... szerzej o tym grzybobraniu ...

Gdybym miała objętościowo określić ilość, to kolczaki zmieściły się w misce 2,5 l , natomiast kurek było 1,5 l.Tyle na litry, w kontekście nalewki z kociaków ;-)) Poza tym 13 zdrowych prawych, kilka przerośniętych zostało w lesie. Zdrowe rydze 2, było ich kilkanaście, 2 ceglaki i 2 młode czerwone. Salamandra - sztuk jedna, została w lesie :-) Mimo deszczu sporo poszukiwaczy.
  • +napisz o swoim grzybobraniu
    • grazka · 20.17:35 · Mam nadzieję, że będę miała kiedyś okazję spróbować nalewki z kociaków:-)) PS Kwiaty ze szczerego serca dane być musiały, bite 2 tygodnie stoją.... dziękuję Krysiu i pozdrawiam serdecznie:)))
    • solanka · 20.19:22 · Grażka, może one sztuczne są? ;-))) A nalewkę, to mam nadzieję Mistrz Tazok nastawia :)))Pozdrawiam.
    • młody Werter · 20.21:01 · Mój ulubiony stwór😊 ,w tym roku jeszcze nie miałem szczęścia go spotkać. Pozdrawiam😊
    • tazok · 20.22:54 · Uff , dobrze , że trzymam w tajemnicy recepturę na likier z salamandry :) Gratulacje za zbiory , jutro obadamy na żywo żywiecczyznę - niestety daleko od Soli
    • mi_1 · 21.07:36 · W smoczej okolicy bywam najwyżej raz na rok, więc smocza nalewka mi się tylko może przyśnić. Ale z kociaków, czemu nie, właśnie u sąsiada na działce dorasta taka fajna piątka kociąt ;)
    • +dopisz (dla zalogowanych)

pow. raciborski

po zalogowaniu jest tu miejscowość/lokalizacja tak jak podana w doniesieniu linkowana do mapy google

inne doniesienia w pobliżu tego

piątek 20. lipca
gregor330 2018.7.20 15:06

mm — ok. 1 na godzine
1 Prawdziwek Ceglasty 1,5h i tylko 1 grzybek

+dopisz komentarz (dla zalogowanych) +napisz o swoim grzybobraniu

pow. rybnicki

po zalogowaniu jest tu miejscowość/lokalizacja tak jak podana w doniesieniu linkowana do mapy google

inne doniesienia w pobliżu tego

piątek 20. lipca
bogdannnnnnn. 2018.7.20 15:04

mm — ok. 90 na godzine
10 kg kurkow i 5 kg podgrzybkow Po deszczu pięknie w lesie grzybów pełno polecam.

  • +napisz o swoim grzybobraniu
    • danq · 20.15:59 · Gratuluje. Mieszkam ok 50km na zachód, więc chyba nie ma sensu nadal oglądać lasu choć planowałem, ale upał i znowu susza odstrasza.
    • Maja · 20.20:33 · Witam A moge wiedziec gdzie kolo Rybnika?Pozdrawiam
    • summer · 20.21:35 · Też chciałabym znać bardziej konkretną lokalizację w tym rybnickim
    • summer · 21.15:58 · Wiesz co, nie wierzę w te twoje zbiory. Wstaw zdjęcie z aktualna datą to uwierzę. Nigdzie na tych terenach nie ma grzybów.
    • +dopisz (dla zalogowanych)

pow. raciborski

po zalogowaniu jest tu miejscowość/lokalizacja tak jak podana w doniesieniu linkowana do mapy google

inne doniesienia w pobliżu tego

piątek 20. lipca
Marco 2018.7.20 11:22

mm — ok. 0 na godzine
2 godziny w lasach i 0 grzybków. Zagajnik brzozowo-dębowy i starodrzew mieszany z przewagą drzew liściastych. Myślałem, że po opadach coś ruszy, ale w lesie pod warstwą liści ledwie wilgoć. Mam nadzieję, że to wystarczy a słońce dopełni reszty żeby wysyp ruszył. Pozdrawiam wszystkich grzybomaniaków.

+dopisz komentarz (dla zalogowanych) +napisz o swoim grzybobraniu

pow. żywiecki

po zalogowaniu jest tu miejscowość/lokalizacja tak jak podana w doniesieniu linkowana do mapy google

inne doniesienia w pobliżu tego

piątek 20. lipca
Kura 2018.7.20 9:49 ★

mm — ok. 25 na godzine
60 szt grzyba dużo podgrzybka,i oczywiście prawdziwkami parę gniewusow i nawet kurki były las mieszany przeważnie rosły w iglakach ... szerzej o tym grzybobraniu ...

Jak na jeden dzień wolnego wybrałem się w niedaleki teren oczywiście grzybiarzy brak z powodu dużego deszczu ale się opłacało jestem znów zadowolony następnym razem uderzam w małopolskie pozdrawiam.

+dopisz komentarz (dla zalogowanych) +napisz o swoim grzybobraniu

pow. żywiecki

po zalogowaniu jest tu miejscowość/lokalizacja tak jak podana w doniesieniu linkowana do mapy google

inne doniesienia w pobliżu tego

piątek 20. lipca
Amator 2018.7.20 8:01 ★

mm — ok. 0 na godzine
2h szukania-0szt

+dopisz komentarz (dla zalogowanych) +napisz o swoim grzybobraniu

pow. cieszyński

po zalogowaniu jest tu miejscowość/lokalizacja tak jak podana w doniesieniu linkowana do mapy google

inne doniesienia w pobliżu tego

czwartek 19. lipca
marians 2018.7.20 17:51

mm — ok. 15 na godzine
Bardzo dużo kurek, kilka piaskowców o ten elegant

+dopisz komentarz (dla zalogowanych) +napisz o swoim grzybobraniu

pow. mikołowski

po zalogowaniu jest tu miejscowość/lokalizacja tak jak podana w doniesieniu linkowana do mapy google

inne doniesienia w pobliżu tego

czwartek 19. lipca
piotreklb 2018.7.20 8:58 ★

mm — ok. 2 na godzine
2 prawdziwki, 1 koźlarz czerwony, 2 podgrzybki Wypad na miejscówki i w większości nie ma grzybków, niestety trzeba czasu.

+dopisz komentarz (dla zalogowanych) +napisz o swoim grzybobraniu

pow. bielski

po zalogowaniu jest tu miejscowość/lokalizacja tak jak podana w doniesieniu linkowana do mapy google

inne doniesienia w pobliżu tego

czwartek 19. lipca
Geminus 2018.7.20 0:19

mm — ok. 40 na godzine
Kozaki czerwone ,brzozy.na 60 grzybów 8 robaczywych

+dopisz komentarz (dla zalogowanych) +napisz o swoim grzybobraniu

pow. Żory

po zalogowaniu jest tu miejscowość/lokalizacja tak jak podana w doniesieniu linkowana do mapy google

inne doniesienia w pobliżu tego

czwartek 19. lipca
Sebix 2018.7.19 22:57 ★

mm — ok. 10 na godzine
w sumie około 50 szt - 2 siniaczki, 5 podgrzybków brunatnych, 3 ceglasie i koło 40 kurków ... szerzej o tym grzybobraniu ...

Wyjazd zaplanowaliśmy z kumplem dnia poprzedniego... Wszystko zaczęło się rano około 8. Założenia były takie, żeby sprawdzić jak najwięcej miejscówek i zobaczyć co rośnie w największych ilościach w tych warunkach / o tej porze. Pierwsze miejsce niestety zawiodło - tylko 1 rydzyk i to robaczywy, ale nie zrażając się zmieniliśmy miejsce na inne. Drugie miejsce oślepiło nas kurkowym złotem po oczach a w piasku obok znaleźliśmy parę piaskowców sprytnie chowających się pomiędzy purchawkami :) Kolejna miejscówka dostarczyła już znacznie mocniejszych wrażeń - 2 ćmy zabawiały się na spróchniałym drzewie, i to jeszcze w biały dzień :) Mam nadzieję, że nie zabrzmi to rasistowsko ale ciekaw jestem jakiego koloru będzie ich potomstwo :P Kolejna garstka kurków i przerwa na porcję jagód zmotywowały nas do dalszych poszukiwań. Następne miejsce było urodzajem niemożliwym, szkoda tylko, że w tym urodzaju nie było nic jadalnego. Znaleźliśmy niemal wszystkie rodzaje grzybów niejadalnych i trujących jakie można zobaczyć w atlasach i encyklopediach. Znalazły się różnokolorowe muchomory, złociste pięknorogi, przeróżne zasłonaki, maślanki, łuszczaki, goryczaki, krowiaki aksamitne i tęgoskóry wielkie jak piłki do siatkówki. Ale nie największe jest najpiękniejsze - znaleźliśmy stanowisko pełne młodych tęgoskórów porośniętych..... podgrzybkami pasożytniczymi, a było ich tyle, że aż kusiło by nazbierać na mały słoiczek (dziesiątki, jak nie setki). W sumie nie nazbieraliśmy wiele grzybów, ale widoki i różnorodność gatunków zrekompensowały nam poświęcony czas, oby więcej takich chwil :) Pozdrowienia dla wszystkich Grzyboświrków.
  • +napisz o swoim grzybobraniu
    • tazok · 19.23:30 · Jeszcze powiedz , że na szaszłyka znaleźliście czas to się potnę :) Pozdrowienia "żorżanie" ( uff chyba dobrze ? )
    • dzidek · 20.09:20 · U mnie w Gliwicach sporo tęgoskórów ale podgrzybka na nich jeszcze nie znalazłem. Zazdroszczę Ci tego znaleziska. Pozdrawiam 🙂
    • Paweł-Tarnów · 20.13:40 · Ćma ćmę ćmi... ;-)
    • grazka · 20.17:45 · W lunalesie chyba byłeś...tyle atrakcji;-) widoku tęgoskórego trochę zazdroszczę... gratuluję znaleziska. Pozdrawiam serdecznie:)
    • +dopisz (dla zalogowanych)

pow. Jaworzno

po zalogowaniu jest tu miejscowość/lokalizacja tak jak podana w doniesieniu linkowana do mapy google

inne doniesienia w pobliżu tego

czwartek 19. lipca
owieczka 2018.7.19 22:53

mm — ok. 50 na godzine
podgrzybki

+dopisz komentarz (dla zalogowanych) +napisz o swoim grzybobraniu

pow. Jaworzno

po zalogowaniu jest tu miejscowość/lokalizacja tak jak podana w doniesieniu linkowana do mapy google

inne doniesienia w pobliżu tego

czwartek 19. lipca
młody Werter 2018.7.19 21:00 ★

mm — ok. 10 na godzine
Trzy zajączki, dwa maślaczki, kilkanaście wyrośniętych kur, można nawet powiedzieć kuropatw😊 ... szerzej o tym grzybobraniu ...

Czas szybko ucieka, to niewiarygodne, że ostatni raz w jaworznickich lasach byłem ponad miesiąc temu. Uwięziony od ponad tygodnia w matni pracy poczułem ,że jestem uzależniony od lasu. Wstając wcześnie, żeby iść do pracy wcześniej, wychodząc codziennie po 3 godziny później, co i tak jest za mało, cały czas myślałem ,żeby sobie wyjść do lasu chociaż na chwilę i pooddychać leśnym powietrzem. Dziś stwierdziłem, że muszę i odwiedziłem lasek, do którego dawno nie zaglądałem, od paru lat chodzę w lepsze miejscówki, i choć czasem z sentymentu mam ochotę zerknąć to jakoś nie wychodziłem, aż do dzisiaj, a tam czas się zatrzymał😊. Kurki rosną tam gdzie rosły kilka lat temu, i tylko tam, w kępce kilku sosenek jak prawie zawsze przynajmniej jeden mały maślaczek, kozaków babka , którymi ten lasek stoi nie było. Gdzie się Ci kozacy podziewają? Cisza spokój, dużo wilgoci w lesie, słowem cudnie. Pozdrawiam😊
  • +napisz o swoim grzybobraniu
    • sromotnik · 19.21:41 · Olać nadgodziny! Wizyta w lesie ważniejsza :))
    • tazok · 19.23:30 · Melancholijny spacer, ale skuteczny . Pozdrowienia S&T
    • dzidek · 20.09:28 · Pewnie się dziwisz ale Ci zazdroszczę. mnie na urlopie nie jest dane wejść do lasu. Dzisiaj jak już byłem na miejscu to zaczęło się oberwanie chmury. Normalnie to bym może wszedł ale ponieważ jest tu w gminie alarm przeciwpowodziowy to czmychnąłem czym prędzej żeby mnie nie odcięło od świata.
    • młody Werter · 20.22:13 · Dzidku ja też na urlopie miałem mniej okazji żeby iść do lasu, właściwie to dopiero po urlopie poszedłem na porządne grzybobranie:-D. Pozdrawiam!
    • +dopisz (dla zalogowanych)

pow. gliwicki

po zalogowaniu jest tu miejscowość/lokalizacja tak jak podana w doniesieniu linkowana do mapy google

inne doniesienia w pobliżu tego

czwartek 19. lipca
Robert 2018.7.19 14:24

mm — ok. 0 na godzine
ZERO, las mieszany 2h i nic nie znalazłem

  • +napisz o swoim grzybobraniu
    • Maja · 20.20:34 · Mysle,ze po tych deszczach,pojawia sie dopiero w przyszlym tygodniu. Pozdrawiam
    • +dopisz (dla zalogowanych)

pow. żywiecki

po zalogowaniu jest tu miejscowość/lokalizacja tak jak podana w doniesieniu linkowana do mapy google

inne doniesienia w pobliżu tego

środa 18. lipca
z3z 2018.7.19 13:30

mm — ok. 15 na godzine
około: 20 prawych, 20 gniewnych, 10 krówek, 10 kolczaków, 10 podgrzybków, 5 gołąbków, 3 koźlarze pomarańczowe, miska kurek. Las bukowy.

+dopisz komentarz (dla zalogowanych) +napisz o swoim grzybobraniu

pow. cieszyński

po zalogowaniu jest tu miejscowość/lokalizacja tak jak podana w doniesieniu linkowana do mapy google

inne doniesienia w pobliżu tego

środa 18. lipca
tazok 2018.7.18 21:05 ★

mm — ok. 5 na godzine
Niby mokro , niby pachnie grzybami , ale szału nie ma . W rozdaniu grzybowego brydża dostałem raptem parę blotek . Głównie prawdziwki , kilka ceglasi , sporo kurek wszelkich rozmiarów i gatunków. Za to widoki jakie zafundował mi późny , wilgotny wieczór w Brennej ..... Kosmos . Więcej w dopisku tazoka . Pozdrowienia

  • +napisz o swoim grzybobraniu
    • tazok · 18.21:14 · zaproszenie na króciutki spacer po mglistych dolinach tutaj : https://beskidzkasalamandra.wordpress.com/2018/07/17/dwie-mgliste-doliny/
    • tazok · 18.21:18 · danq • 18.19:27 - Pierwsze zawsze są "dziwolągi" czyli lada chwilę ruszy się i u Ciebie . W razie czego możesz złapać z nami kontakt przez beskidzka.salamandra@o2.pl lub przez stronkę / zakładka o nas / kontakt / https://beskidzkasalamandra.wordpress.com/2018/07/17/dwie-mgliste-doliny/
    • whispi · 18.21:35 · Może i grzybów mało ale jakie widoki. Tego Ci zazdroszczę. Serdecznie pozdrawiam 😊
    • sromotnik · 19.12:26 · Widoki Kosmos? Oglądając te zdjęcia poczułem się jakbym wybrał pigułkę nie w tym kolorze i przeniósł się do Matrixa.. :))
    • +dopisz (dla zalogowanych)

pow. Katowice

po zalogowaniu jest tu miejscowość/lokalizacja tak jak podana w doniesieniu linkowana do mapy google

inne doniesienia w pobliżu tego

środa 18. lipca
FINA 2018.7.18 18:37

mm — ok. 0 na godzine
Brak grzybów

+dopisz komentarz (dla zalogowanych) +napisz o swoim grzybobraniu

pow. Ruda Śląska

po zalogowaniu jest tu miejscowość/lokalizacja tak jak podana w doniesieniu linkowana do mapy google

inne doniesienia w pobliżu tego

środa 18. lipca
Mariusz Dominek 2018.7.18 16:50

mm — ok. 0 na godzine
Brak jakichkolwiek

+dopisz komentarz (dla zalogowanych) +napisz o swoim grzybobraniu

pow. Gliwice

po zalogowaniu jest tu miejscowość/lokalizacja tak jak podana w doniesieniu linkowana do mapy google

inne doniesienia w pobliżu tego

poniedziałek 16. lipca
arturo 2018.7.16 23:56 ★

mm — ok. 1 na godzine
Hej wszystkim☺ dziś troszkę wolnego, więc pomknąłem do lasu☺ po ostatnich delikatnych deszczach miałem nadzieję, że coś już ruszyło:) trzy godziny chodzenia po najróżniejszych lasach, i zero... ... szerzej o tym grzybobraniu ...

Chodziłem wzdłuż, wszerz, dookoła, ale niestety nie pomogło to nic he he ☺ można by rzec ,że na pocieszenie w lesie mieszanym znalazłem siedzunie, jeden duży dorodny ,to ten biały, kawałek dalej malutki, ledwo widoczny ,to ten drugi:) zostały sobie w lesie, ale szczerze sprawiły mi troszkę radości☺ może coś za parę dni ruszy, choć nie ukrywam że w niektórych miejscach wyżej położonych ,jeszcze sucho, w dolinach troszkę bardziej wilgotno, także nadzieja jest ☺ Oki kończę ,żeby zdążyć dziś wysłać, pozdrawiam wszystkich😀
  • +napisz o swoim grzybobraniu
    • dzidek · 17.08:03 · Tego siedzenia mogłeś brać na zupę.
    • boletus kriczardus. · 17.09:35 · Też tak uważam :)
    • Paweł-Tarnów · 17.13:40 · Jak to, został w lesie... WHY???? A jak nie ma grzybów, ani wzdłuż, ani wszerz, ani dookoła, to ja jeszcze próbuję "na krzyż" ;-))
    • mi_1 · 17.15:47 · Ja myślę, że arturo tylko czeka, aż ten mały podrośnie. Dzisiejszy deszcz oprócz wody do lasu wlewa nadzieję w nasze grzyboświrkowe serca 🌲🍄🌳🍄🌲🍄🌳
    • arturo · 17.16:24 · Będę próbował na krzyż kolejnym razem:) no dziś w końcu popadało , teraz to nawodniło lasek do porządku :) do tego ciepłe noce niech przyjdą i będzie się działo :))
    • Andre · 17.18:48 · Taki piękny SIEDZUN,a Tu go zostawiasz w lesie😱 Mimo wszystko wypad udany,a po tych deszczach na pewno zacznie się dziać🙂 Pozdrawiam optymistycznie👍
    • grazka · 17.19:45 · Arturo, już niedługo Bazylia wraca, więc jest szansa, że i grzyby się pojawią 😁 na pocieszenie pięknego szmaciaka Ci las podrzucił 😉
    • solanka · 17.21:49 · arturo, a Ty na pewno grzybów szukałeś ;_))) ???
    • grzybiaraW · 18.14:37 · są grzyby to i nadzieja jak piszesz dopisuje- i oby Ci dopisała i w ilości i w jakości- pełnych koszy!!!!!!!!_:)
    • +dopisz (dla zalogowanych)

pow. żywiecki

po zalogowaniu jest tu miejscowość/lokalizacja tak jak podana w doniesieniu linkowana do mapy google

inne doniesienia w pobliżu tego

poniedziałek 16. lipca
Jolka 2018.7.16 11:28 ★

mm — ok. 40 na godzine
Dalej wysyp prawdziwkow, ceglasi, jeden czerwony kozak, parę podgrzybkow i rydzow.

  • +napisz o swoim grzybobraniu
    • grzybiaraW · 16.13:59 · tak to już konkrety borowik- jest się czym cieszyć-:)
    • młody Werter · 16.19:26 · Grzyb najlepszym środkiem na uśmiech:-D
    • tazok · 17.20:03 · Najbardziej uśmiechniete selfie "ever" . Pozdrowienia
    • megalo · 19.14:09 · A ten błysk w oku!... Piękny grzybek:)
    • +dopisz (dla zalogowanych)